Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over bestellingen, levering, betalingen en producten. Vind je toch niet wat je zoekt? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Klant worden

Hoe word ik klant bij Spuntini?

Vraag vandaag nog jouw account aan via ons contactformulier.

Kan iedereen klant worden bij Spuntini?

Ja, elk bedrijf, elke organisatie of vereniging (zoals jeugdbewegingen) met een btw- of ondernemingsnummer kan klant worden en een account aanmaken op onze webshop. Particulieren zijn welkom in onze cash & carry-winkels, maar kunnen geen webshopaccount aanvragen.

Waar kan ik shoppen als particulier?

Particulieren zijn steeds welkom in onze cash & carry-winkels.

Hoe kan ik in contact geraken met een vertegenwoordiger?

Ben je een nieuwe klant en wil je graag kort kennismaken met één van onze vertegenwoordigers? We hebben graag persoonlijk contact met onze klanten, we leren je graag beter kennen en luisteren naar jouw noden. Op die manier kunnen we je bijstaan met het beste advies en een aantrekkelijk voorstel. Vul het contactformulier op onze webshop in en maak jouw afspraak!

Bestellen en bezorgen

Kan ik mijn bestelling laten leveren in plaats van ophalen of omgekeerd?

Zeker! Bij een aankoop vanaf €250 bezorgen we jouw bestelling gratis. Indien je liever afhaalt, kan je steeds terecht in één van onze vestigingen.

Vanaf welk bedrag kan ik bestellen?

Er is geen minimumbedrag voor afhaling in één van onze vestigingen. Vanaf €250 kan je jouw bestelling laten leveren.

Waarom kan ik niet inloggen op de webshop van Spuntini?

Had je al een account op onze oude webshop?

Dan ontvang je op 15/09 automatisch een e-mail om je nieuwe wachtwoord in te stellen. Zodra je dat gedaan hebt, kan je eenvoudig inloggen met je e-mailadres en je zelfgekozen wachtwoord. Geen e-mail ontvangen? Stuur je klantnummer naar info@spuntini.be.

Nog geen account?

Vraag er vandaag nog eentje aan via onze webshop.

Hoe kan ik mijn levermoment kiezen?

Jouw levermoment wordt afgesproken bij jouw eerste bestelling, in samenspraak met je Spuntini-contactpersoon. Afhankelijk van jouw noden en onze planning stellen we de mogelijke tijdsloten voor.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Eenmaal je jouw bestelling op de webshop hebt doorgestuurd, kan deze niet meer gewijzigd worden. Bel of mail ons voor 17u om je bestelling alsnog te wijzigen.

Waarom zie ik geen prijzen?

Log hier in om de prijzen in onze webshop te bekijken.

Hoe kan ik de actuele prijs van een artikel opvragen?

Als je bent ingelogd op onze webshop, zie je altijd de actuele prijzen. De prijzen op de webshop zijn altijd exclusief btw. Onze tijdelijke promoprijzen worden aangeduid onder de naam “Happy Deals” en met het ‘promo’-icoontje. OPGEPAST: dit zijn tijdelijke actieprijzen!

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Zodra je webshopaccount is aangemaakt en volledig ingesteld, zie je in jouw account de beschikbare leverdagen. Daar vind je ook het uiterste bestelmoment terug om levering op jouw leverdag te garanderen. In de meeste gevallen is dit de dag voordien om 16u. Bijbestellingen (max. 5 referenties) zijn mogelijk tot middernacht. Producten met een korte THT (< 13 dagen) dienen vroeger bestelt te worden. Vaak gaat dit om bestelartikelen die we pas op voorraad nemen na een bestelling.

Tot waar leveren jullie?

We leveren in heel België en Noord-Frankrijk, rechtstreeks tot in je koelcel, diepvriezer of voorraadruimte. 

Moet ik mijn bestelling meteen betalen op de webshop?

Momenteel is dit nog niet mogelijk. We sturen de factuur na afhaling of levering van de producten. Klik hier om een overzicht van jouw facturen te bekijken.

Mag ik een bezorgd product retourneren?

Heb je een verkeerd product ontvangen en wil je dit graag retourneren? Zolang het product in de originele staat verkeert en correct bewaard werd, kun je het binnen 5 werkdagen meegeven met onze chauffeur of zelf bij ons terugbrengen. Gelieve elke retourzending vooraf te melden bij onze binnendienst, zodat we alles vlot kunnen verwerken.

Wat als mijn bestelde product niet meer beschikbaar is of niet geleverd werd?

Wanneer een artikel uitzonderlijk niet op voorraad is (en het dus geen bestelartikel betreft), wordt het niet automatisch nageleverd. Je ontvangt in dat geval een e-mail met de melding dat het product niet beschikbaar is, en dit wordt ook vermeld op de leverbon. Wil je het artikel alsnog ontvangen zodra het weer op voorraad is? Bestel het gewoonweg opnieuw.

Mijn bestelling is onvolledig, er zijn producten beschadigd, of ik heb een andere klacht, wat moet ik doen?

Bel of mail ons gerust, dan zoeken we samen naar een oplossing. De openingsuren, het telefoonnummer en het e-mailadres van elke vestiging vind je hier terug.

Mijn account

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

De facturatiefrequentie wordt in overleg met jou vastgelegd. Dit kan bijvoorbeeld na elke bestelling, wekelijks of maandelijks zijn. Klik hier om een overzicht van jouw facturen te bekijken.

Waar kan ik me aanmelden voor de promofolder?

Wil je digitaal volledig op de hoogte blijven van Spuntini en onze happiness? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Scroll op de homepage naar beneden en vul je e-mailadres in bij ‘Blijf op de hoogte’. Ontvang je de promofolder liever per post? Laat het ons weten via marketing@spuntini.be.

Hoe gaat Spuntini om met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gaan zorgvuldig en discreet om met alle persoonlijke gegevens (naam, e-mailadres, bedrijfsnaam, BTW nummer etc.) van onze klanten.

Hoe kan ik een wijziging in mijn bedrijfsgegevens doorgeven?

Stuur een mailtje naar info@spuntini.be om jouw bedrijfsgegevens aan te passen.

Hoe kan ik mijn facturatie- en/of leveradres wijzigen?

Stuur een mailtje naar info@spuntini.be of bel naar jouw vestiging.

Openstaande vacatures

Waar kan ik de openstaande vacatures van Spuntini vinden?

De openstaande vacatures voor al onze Spuntini-vestigingen vind je op onze vacaturepagina.

Hoe kan ik solliciteren op een openstaande vacature, voor een stage of studentenjob, of op een spontane manier?

Klik op 'Meer info' bij de desbetreffende vacature en vul het contactformulier onderaan de pagina in. 

Spuntini-vestigingen

Waar vind ik de dichtstbijzijnde Spuntini-vestiging en de openingsuren?

Neem een kijkje op onze vestigingenpagina en ontdek welke Spuntini-vestiging het dichtst bij jou in de buurt is.

Klantendienst

Hoe en wanneer is de klantenservice beschikbaar?

De klantenservice is steeds telefonisch bereikbaar binnen de openingsuren. Raadpleeg de openingsuren en het telefoonnummer van jouw vestiging hier.

Is het niet zo dringend? Stuur ons gerust een mailtje, dan behandelen wij jouw aanvraag zo snel mogelijk.

Wegwijs op onze webshop

Hoe vind ik mijn gewenst product?

Je kan producten eenvoudig terugvinden via de zoekbalk, de productcategorieën, filters etc. Vind je een bepaald product niet terug? Voeg dit toe als opmerking bij jouw bestelling of contacteer onze binnendienst. Zo maken we het samen gemakkelijker om door onze webshop te navigeren.

Hoe werkt de zoekfunctie?

We raden je aan om bij voorkeur in de navigatiebalk van onze categorieën te zoeken en te filteren. Zoek je liever via de zoekbalk? Voer dan het artikelnummer in als je dit weet. Indien je dit niet weet, kun je zoeken op kernwoorden of merken. 

TIP: geef na het invoeren van je zoekwoord bovenaan de productcategorie aan waarin je wilt zoeken, zo krijg je een beperkter aantal resultaten.

Wat is een bestelartikel?

Dit artikel is niet op voorraad in jouw vestiging. We bestellen het bij onze leverancier en zodra het bij ons binnenkomt, wordt het naar jou verzonden met een nalevering. Raadpleeg jouw vertegenwoordiger of onze binnendienst voor de exacte leverdatum. Bestelartikelen nemen we niet standaard op voorraad, behalve als deze regelmatig besteld worden. Zo zorgen we ervoor dat al onze klanten vlot en zonder problemen beleverd worden.

Wat zijn de Happy Deals?

Onze Happy Deals zijn een maandelijkse selectie van producten die tijdelijk te verkrijgen zijn aan de scherpte prijs.

Wat is een vervangproduct?

Een vervangproduct is een alternatief voor een product die niet meer beschikbaar is. Dit vervangproduct wordt automatisch toegevoegd in jouw winkelwagen.

Wat is een bestellijst?

Een bestellijst is een persoonlijke lijst die je als klant zelf samenstelt. Hierin kun je bijvoorbeeld je standaardmenu opnemen, maar je kunt ook een bestellijst maken met alle ingrediënten voor jouw suggestiemenu of voor andere specifieke doeleinden.

Wat is een bijbestelling?

Een extra bijbestelling telt maximum 5 verschillende referenties en kan tot middernacht de dag voor jouw leverdag doorgevoerd worden.

Wat is een gewichtsartikel?

Een gewichtsartikel is een product met een variabel gewicht, aangeduid met een weegschaal-icoontje. De prijs hangt telkens af van het effectieve gewicht. Bij heel wat gewichtsartikels tonen we een gemiddeld ± gewicht, echter is dat nog niet bij alle artikelen zo. Heb je vragen bij bepaalde artikelen? Aarzel dan niet om jouw vertegenworodiger te contacteren!

Kan ik de beschikbare voorraad zien?

Tijdens het bestelproces zie je meteen of het gewenste product op voorraad is. Is het op voorraad? Dan kan het de volgende dag geleverd worden. Is er geen voorraad? Dan zorgen wij voor een nalevering van de betreffende producten.

Wat betekenen de groene en oranje voorraadaanduidingen?

Groen betekent dat het product ruim op voorraad is. Oranje geeft aan dat we een lage voorraad van het product hebben.

Wat is jouw persoonlijke 'Lijst Afgenomen Producten'?

Hier vind je al de producten terug die je in de voorbije 13 maanden hebt besteld, ook offline. OPGEPAST! Dit is geen bestellijst, maar een dynamische historiek lijst. Om deze lijst als bestellijst te gebruiken, kan je dit in zijn geheel kopiëren (zie knop onderaan). Dan kan je meerdere producten in één keer toevoegen aan de winkelwagen. Je kan van hieruit ook producten één voor één toevoegen aan de winkelwagen, maar het is aangeraden om de lijst volledig te kopiëren. 

Waar kan ik mijn orders, facturen en creditnota’s bekijken?

Klik bovenaan op 'Mijn Account'. In dit dashboard vind je al je orders, facturen en bestellijsten terug.