Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over bestellingen, levering, betalingen en producten. Vind je toch niet wat je zoekt? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Klant worden

Hoe word ik klant bij Spuntini?

Vraag vandaag nog jouw account aan via ons contactformulier.

Kan iedereen klant worden bij Spuntini?

Ja, elk bedrijf, elke organisatie of vereniging (zoals jeugdbewegingen) met een btw- of ondernemingsnummer kan klant worden en een account aanmaken op onze webshop. Particulieren zijn welkom in onze cash & carry-winkels, maar kunnen geen webshopaccount aanvragen.

Waar kan ik shoppen als particulier?

Particulieren zijn steeds welkom in onze cash & carry-winkels.

Hoe kan ik in contact geraken met een vertegenwoordiger?

Ben je een nieuwe klant en wil je graag kort kennismaken met één van onze vertegenwoordigers? We hebben graag persoonlijk contact met onze klanten, we leren je graag beter kennen en luisteren naar jouw noden. Op die manier kunnen we je bijstaan met het beste advies en een aantrekkelijk voorstel. Vul het contactformulier op onze webshop in en maak jouw afspraak!

Bestellen en bezorgen

Kan ik mijn bestelling laten leveren in plaats van ophalen of omgekeerd?

Zeker! Bij een aankoop vanaf €250 bezorgen we jouw bestelling gratis. Indien je liever afhaalt, kan je steeds terecht in één van onze vestigingen.

Vanaf welk bedrag kan ik bestellen?

Er is geen minimumbedrag voor afhaling in één van onze vestigingen. Vanaf €250 kan je jouw bestelling laten leveren.

Waarom kan ik niet inloggen op de webshop van Spuntini?

Had je al een account op onze oude webshop?

Dan ontvang je op 15/09 automatisch een e-mail om je nieuwe wachtwoord in te stellen. Zodra je dat gedaan hebt, kan je eenvoudig inloggen met je e-mailadres en je zelfgekozen wachtwoord. Geen e-mail ontvangen? Stuur je klantnummer naar info@spuntini.be.

Nog geen online account?

Vraag er vandaag nog eentje aan via onze webshop.

Hoe kan ik mijn levermoment kiezen?

Jouw levermoment wordt afgesproken bij de eerste gesprek met de vertegenwoordiger van Spuntini. Afhankelijk van jouw noden en onze transport planning stellen we de mogelijke tijdsloten voor.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Eenmaal je jouw bestelling op de webshop hebt doorgestuurd, kan deze niet meer gewijzigd worden. Je kan wel nog een extra bestelling maken op de webshop als je iets wenst bij te bestellen. Als je een product(en) wenst te annuleren of wijzigen, gelieve ons voor 17u op te bellen of te mailen.

Waarom zie ik geen prijzen?

Log hier in om de prijzen in onze webshop te bekijken.

Hoe kan ik de actuele prijs van een artikel opvragen?

Als je bent ingelogd op onze webshop, zie je altijd de actuele prijzen. De prijzen op de webshop zijn altijd exclusief btw. Onze tijdelijke promoprijzen worden aangeduid onder de naam “Happy Deals” en met het ‘PROMO’-icoontje. OPGEPAST: Dit zijn tijdelijke actieprijzen!

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Zodra je webshopaccount is aangemaakt en volledig ingesteld, zie je in jouw account de beschikbare leverdagen. Daar vind je ook het uiterste bestelmoment terug om levering op jouw leverdag te garanderen. In de meeste gevallen is dit de dag voordien om 16u. Bijbestellingen (max. 5 referenties) zijn mogelijk tot middernacht.

Ultraverse producten met een korte houdbaarheid (minder dan 13 dagen) moeten minstens twee werkdagen op voorhand besteld worden. Omdat we superverse kwaliteit garanderen, houden we geen voorraad aan van deze producten. Voorraad zou de versheid verminderen en jij zou ze minder lang kunnen bewaren.

Tot waar leveren jullie?

Wij leveren in heel België en Noord-Frankrijk, rechtstreeks in uw koelcel, vriezer of magazijn. 

Moet ik mijn bestelling meteen betalen op de webshop?

Je hoeft dit niet te doen, maar het kan als je dat wilt.
Je kunt er ook voor kiezen om pas te betalen wanneer je de factuur ontvangt.

Mag ik een bezorgd product retourneren?

Heb je een verkeerd product ontvangen en wil je dit graag retourneren? Zolang het product in de originele staat verkeert en correct bewaard werd, kun je het binnen 5 werkdagen meegeven met onze chauffeur of zelf bij ons terugbrengen. Gelieve elke retourzending vooraf te melden bij onze binnendienst, zodat we alles vlot kunnen verwerken. Opgelet: Bestelartikelen worden niet teruggenomen!

Wat als mijn bestelde product niet meer beschikbaar is of niet geleverd werd?

Wanneer een artikel uitzonderlijk niet op voorraad is (en het dus geen bestelartikel betreft), wordt het niet automatisch nageleverd. Je ontvangt in dat geval een e-mail met de melding dat het product niet beschikbaar is, en dit wordt ook vermeld op de leverbon. Wil je het artikel alsnog ontvangen zodra het weer op voorraad is? Bestel het gewoonweg opnieuw.

Mijn bestelling is onvolledig, er zijn producten beschadigd, of ik heb een andere klacht, wat moet ik doen?

Bel of mail ons gerust, dan zoeken we samen naar een oplossing. De openingsuren, het telefoonnummer en het e-mailadres van elke vestiging vind je hier terug.

Wegwijs op onze webshop

Hoe vind ik mijn gewenst product?

Je kan producten eenvoudig terugvinden via de zoekbalk, de productcategorieën, filters etc. Vind je een bepaald product niet terug? Voeg dit toe als opmerking bij jouw bestelling of contacteer onze binnendienst. Zo maken we het samen gemakkelijker om door onze webshop te navigeren.

Hoe werkt de zoekfunctie?

We raden je aan om bij voorkeur in de navigatiebalk van onze categorieën te zoeken en te filteren. Zoek je liever via de zoekbalk? Voer dan het artikelnummer in als je dit weet. Indien je dit niet weet, kun je zoeken op kernwoorden of merken. 

TIP: Geef na het invoeren van je zoekwoord bovenaan de productcategorie aan waarin je wilt zoeken, zo krijg je een beperkter aantal resultaten.

Wat is een bestelartikel?

Dit artikel is niet op voorraad in jouw vestiging. We bestellen het bij onze leverancier en zodra het bij ons binnenkomt, wordt het artikel toegevoegd aan de eerstvolgende bestelling. Raadpleeg jouw vertegenwoordiger of onze binnendienst voor de exacte leverdatum. Bestelartikelen worden niet standaard op voorraad genomen omdat er te weinig vraag naar is. Als je een bestelartikel wekelijks wenst te bestellen, gelieve ons te verwittigen. Wij kijken dan als we dit artikel eventueel op voorraad kunnen nemen zodat wij jouw gewenste product snel kunnen aanbieden. Opgelet: Bestelartikelen worden niet teruggenomen!

Wat zijn de Happy Deals?

Onze Happy Deals zijn een maandelijkse selectie van producten die wij in promotie zetten en dus verkrijgbaar zijn aan de scherpste prijzen.

Wat is een vervangproduct?

Een vervangproduct is een alternatief voor een product die niet meer beschikbaar is. Dit vervangproduct wordt automatisch toegevoegd aan jouw winkelwagen. Rechtsonderaan je scherm wordt gemeld als je geslecteerde product vervangen wordt.

Wat is een bestellijst?

Een bestellijst is een lijst waaruit je een bestelling kan opmaken. Het helpt je om snel en eenvoudig een bestelling door te sturen. De lijst bevat artikels die jij dagelijks nodig hebt om jouw gasten de beste belevenis op hun bord te brengen. Alsook zie je welke producten in promotie staan, welke artikels op bestelling zijn, wat de prijzen zijn etc.

Je kan je bestellijst overzichtelijk houden door:

  • Te sorteren op productgroep waardoor producten uit dezelfde productgroep onder elkaar staan (vb: Zuivel producten bij elkaar).
  • Filteren op bewaringsconditie waardoor je enkel producten te zien zal krijgen met één en dezelfde bewaringsconditie.
  • Hou je lijst up-to-date: Verwijder of voeg producten toe, op die manier hou je de lijst overzichtelijk.
Wat is een bijbestelling?

Een bijbestelling telt maximum 5 verschillende referenties en kan tot 00:00 (middernacht) de dag voor jouw leverdag doorgevoerd worden.

Wat is een gewichtsartikel?

Een gewichtsartikel is een product waarbij het gewicht telkens varieert per verpakking. De prijs wordt daarom ook berekend op basis van het effectieve gewicht in de verpakking. Bij de gewichtsartikels tonen we een gemiddeld gewicht waarin dat artikel verpakt wordt (voorbeeld: (+/-1.2kg).

Kan ik de beschikbare voorraad zien?

Tijdens het bestelproces zie je meteen of het gewenste product op voorraad is. Is het op voorraad? Dan kan het de volgende dag geleverd worden als je voor 16u bestelt. Bijbestellingen worden tot en met middernacht toegelaten. Bij bestelartikel is dit product niet op voorraad en moeten wij het producten bestellen bij onze leverancier. Van zodra het product voorradig is, voegen we deze toe aan je volgende bestelling.

Wat betekenen de groene en oranje voorraad-indicaties?

Groen betekent dat het product ruim op voorraad is. Oranje geeft aan dat we een lage voorraad van het product hebben.

Wat is jouw persoonlijke 'Lijst Afgenomen Producten'?

Hier vind je al de producten terug die je in de voorbije 13 maanden hebt besteld, ook offline. Opgelet: Uit deze lijst kan je geen bestelling opmaken.

Deze producten kan je handig overzetten naar een bestellijst waaruit je kan bestellen. Hieronder de opties om snel en eenvoudig producten over te zetten naar een bestellijst:

  • Zet enkel producten over in een bestellijst die je de laatse 3 maanden (bijvoorbeeld) hebt afgenomen. Filter op 'Afgelopen 3 maanden' ipv 'Laatste dertien maanden'
  • Filter op bewaringsconditie om enkel de producten over te zetten met éénzelfde bewaringsconditie.

Wij raden aan om met één grote bestellijst te werken. De bestellijst kan je overzichtelijk houden door:

  • Enkel afgenomen producten van de laatste 3 maanden overzetten.
  • Sorteer je lijst op productgroep, zo staan de gelijke producten onder elkaar (voorbeeld: zuivelproducten staan allemaal onder elkaar).
  • Filter eventueel op bewaringsconditie om je lijst nog te verkleinen.
Waar kan ik mijn orders, facturen en creditnota’s bekijken?

Klik bovenaan op 'Mijn Account'. In dit dashboard vind je al je orders, facturen en bestellijsten terug.

Mijn account

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

De facturatiefrequentie wordt in overleg met jou vastgelegd. Dit kan bijvoorbeeld na elke bestelling, wekelijks zijn. Klik hier om een overzicht van jouw facturen te bekijken.

Waar kan ik me aanmelden voor de promofolder?

Wil je digitaal volledig op de hoogte blijven van Spuntini en onze happiness? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Scroll op de homepage naar beneden en vul je e-mailadres in bij ‘Blijf op de hoogte’. Ontvang je de promofolder liever per post? Laat het ons weten via marketing@spuntini.be.

Hoe gaat Spuntini om met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gaan zorgvuldig en discreet om met alle persoonlijke gegevens (naam, e-mailadres, bedrijfsnaam, BTW nummer etc.) van onze klanten.

Hoe kan ik een wijziging in mijn bedrijfsgegevens doorgeven?

Stuur een mailtje naar info@spuntini.be om jouw bedrijfsgegevens aan te passen.

Hoe kan ik mijn facturatie- en/of leveradres wijzigen?

Stuur een mailtje naar info@spuntini.be of bel naar jouw vestiging.

Openstaande vacatures

Waar kan ik de openstaande vacatures van Spuntini vinden?

De openstaande vacatures voor al onze Spuntini-vestigingen vind je op onze vacaturepagina.

Hoe kan ik solliciteren op een openstaande vacature, voor een stage of studentenjob, of op een spontane manier?

Klik op "Meer info" bij de desbetreffende vacature en vul het contactformulier onderaan de pagina in. 

Spuntini-vestigingen

Waar vind ik de dichtstbijzijnde Spuntini-vestiging en de openingsuren?

Neem een kijkje op onze vestigingenpagina en ontdek welke Spuntini-vestiging het dichtst bij jou in de buurt is.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen als horecaklant?

Als professionele horecaklant kan je je bestelling afhalen in al onze vestigingen.

Kan ik als particulier ook kopen bij Spuntini?

Particulieren zijn welkom in onze Cash & Carry: hier kan je zelf producten uit het Spuntini-assortiment kopen. Je vindt een Cash & Carry in de volgende vestigingen: 

  • Deerlijk

  • Roeselare

  • Tienen

  • Ruiselede (Biebuyck)

  • Ghislenghien

  • Doornik

  • Wetteren

Alle vestigingen met contactgegevens en openingsuren vind je terug via onze storelocator.

Klantendienst

Hoe en wanneer is de klantenservice beschikbaar?

De klantenservice is steeds telefonisch bereikbaar binnen de openingsuren. Raadpleeg de openingsuren en het telefoonnummer van jouw vestiging hier.

Is het niet zo dringend? Stuur ons gerust een mailtje, dan behandelen wij jouw aanvraag zo snel mogelijk.